Portal nr 1 w powiecie bolesławieckim
REKLAMA Nowe domy!
BolecFORUM Nowy temat
PILNE!
11 marca 2025r. godz. 22:24, odsłon: 2302, Dariusz Gołębiewski

Cztery posłanki i wiceministra edukacji mówiły w BOK-u o Mentzenie, aborcji i Radach Kobiet [FOTO, WIDEO]

Spotkanie z polityczkami Koalicji Obywatelskiej było częścią ogólnopolskiej trasy "Kobiety z Trzaskiem", promującej kandydaturę Rafała Trzaskowskiego w wyborach prezydenckich.
Wicemarszałkini Sejmu, Monika Wielichowska, na spotkaniu z bolesławianami, 11 marca 2025 roku
Wicemarszałkini Sejmu, Monika Wielichowska, na spotkaniu z bolesławianami, 11 marca 2025 roku (fot. Dariusz Gołębiewski)

11 marca do Bolesławca przyjechały - z półgodzinnym opóźnieniem - posłanki Monika Wielichowska (wicemarszałkini Sejmu), Dorota Łaboda, Małgorzata Tracz Zofia Czernow. Przez pierwszych kilka minut towarzyszyła im wiceministra edukacji, Katarzyna Lubnauer. 

Przed spotkaniem z bolesławianami miała się odbyć konferencja prasowa z możliwością zadawania pytań przez dziennikarzy, jednak polityczki wygłosiły tylko krótkie oświadczenia.

Na jedno pytanie, już w kuluarach, odpowiedziała jedynie wiceministra Lubnauer, deklarując że do 1 września wszystkie podręczniki szkolne będą dostępne dla uczniów w wersji elektronicznej, a umożliwiająca to ustawa już obowiązuje. O poruszenie tej kwestii poprosiła nas jedna z uczennic III Liceum Ogólnokształcącego (Oxpress) w Bolesławcu. 

Na spotkaniu z posłankami zjawiło się kilkadziesiąt osób, wśród których wyraźnie przeważali zwolennicy oraz działacze Koalicji Obywatelskiej. Posłanki zgodnie wyrażały swoje poparcie dla Rafała Trzaskowskiego, uznając go za najlepszego kandydata na urząd Prezydenta RP. Dużo miejsca w swoich wypowiedziach poświęciły wzrostowi poparcia dla Konfederacji i jej kandydata na prezydenta, Sławomira Mentzena, bardzo krytycznie oceniając jej postulaty  i deklarując, że KO jest gotowa także na scenariusz, w którym w II turze wyborów Trzaskowski zmierzy się z Mentzenem. 

O Konfederacji mogę powiedzieć tak - faszyzm zawsze przychodzi w białych garniturach - powiedziała posłanka Tracz.

Posłanki wyraziły nadzieję, że jeśli Rafał Trzaskowski zostanie prezydentem, uda się wprowadzić ustawę nakazującą samorządom utworzenie Rad Kobiet. Ci samorządowcy, którzy takim radom są przeciwni, zostali oskarżeni o to, że są "przeciwni kobietom". Prezydentura Trzaskowskiego, według posłanek, ma zapewnić wprowadzenie w Polsce ustaw proaborcyjnych, jednak zebrani nie dowiedzieli się, jak dokładnie kandydat na prezydenta zamierza przekonać do nich posłów koalicji rządzącej, którzy w ubiegłym roku zagłosowali przeciwko liberalizacji prawa aborcyjnego. Posłanka Łaboda zadeklarowała jeszcze, że jest przeciwna utrzymywaniu klauzuli sumienia w publicznej służbie zdrowia. Został podjęty temat bezpieczeństwa międzynarodowego i militarnego, jednak ze strony posłanek nie padły żadne konkretne deklaracje w tej kwestii.

Podczas spotkania padały liczne pytania ze strony publiczności, jednak w niemałej mierze zadawali je nie zwykli mieszkańcy, a działacze Koalicji Obywatelskiej, w tym Karol Stasik, Cezariusz Rudyk, Radosław Palczewski i mjr. rez. pil. Arkadiusz Szczęsny. Pytania zadały też dwie osoby, które wyraziły swój krytyczny stosunek do działań władz w kwestii zabezpieczenia Dolnego Śląska przed powodziami oraz polityki prowadzonej przez ministra spraw zagranicznych, Radosława Sikorskiego. 

Mimo podjętych prób, nasz dziennikarz nie uzyskał możliwości zadania swojego pytania posłankom. Dziennikarze z innych redakcji podczas całego spotkania również nie mieli takiej sposobności. Pytanie, którego nie udało nam się dziś zadać, prześlemy wszystkim czterem posłankom i gdy uzyskamy odpowiedzi, niezwłocznie je opublikujemy. 

Spotkanie posłanek z bolesławianami zorganizowali działacze lokalnej Koalicji Obywatelskiej.

Tak o Rafale Trzaskowskim mówiła wicemarszałkini Sejmu, Monika Wielichowska:

Głos zabrała także wiceministra edukacji, Katarzyna Lubnauer:

A tak Karol Stasik mówił na temat Gliniady:

Bolec.Info - zdjęcie

Bolec.Info - zdjęcie

Bolec.Info - zdjęcie

Bolec.Info - zdjęcie

Bolec.Info - zdjęcie

Bolec.Info - zdjęcie

Bolec.Info - zdjęcie

Bolec.Info - zdjęcie

Sonda Bolec.Info


Czy uważasz, że Rafał Trzaskowski w razie swojej wygranej byłby dobrym prezydentem Polski?

Dariusz Gołębiewski
Dariusz Gołębiewski
współpracownik portalu i gazety Bolec.Info. Autor działu "Okruszki historii", historyk.

Kontakt z Redakcją: e-mail: [email protected] - tel. +48 693-375-790

Cztery posłanki i wiceministra edukacji mówiły w BOK-u o Mentzenie, aborcji i Radach Kobiet [FOTO, WIDEO]

~~Dyniowa Inkarwilla niezalogowany
13 marca 2025r. o 7:43
~~Staroróżowy Jaśminowiec napisał(a): jasne...''lewackie'' ...;D

czyli Kaczyńska vel Dubieniecka vel Smuniewska vel Zielińska to ''lewaczka''? ;D
no popatrz ty popatrz ...
jej też zaproponujesz sterylizację? ;D



Pruje się jak Matecki w więźniu.
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~~Lipco niezalogowany
13 marca 2025r. o 7:56
Ktoś tu pisał o rozwodzie i biskupach. Hym. Tak się zastanawiając to przecież nie trzeba brać ślubu kościelne ho można tylko cywilny. Ludzie biora ślub kościelny bo chcą ładnie wyglądać itd. Wchodząc do jakiejś organizacji trzeba się godzić na zasady w niej panujące i tak jest i tu. Biorąc ślub w kościele wiąże się się to z jakimiś ich zasadami i kropka.
A co do tych pań i porywczego ylumu na sali, to idealnie skomentował takie panie ostatnio L Miller, w tym przypadku milczenie nie jest złotem a jest szansą.
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~~Zofia z rady parafialnej niezalogowany
13 marca 2025r. o 8:06
~~Lipco napisał(a): Ktoś tu pisał o rozwodzie i biskupach. Hym. Tak się zastanawiając to przecież nie trzeba brać ślubu kościelne ho można tylko cywilny. Ludzie biora ślub kościelny bo chcą ładnie wyglądać itd. Wchodząc do jakiejś organizacji trzeba się godzić na zasady w niej panujące i tak jest i tu. Biorąc ślub w kościele wiąże się się to z jakimiś ich zasadami i kropka.
A co do tych pań i porywczego ylumu na sali, to idealnie skomentował takie panie ostatnio L Miller, w tym przypadku milczenie nie jest złotem a jest szansą.


Twój Kurski jest tak pobożny iż dwa razy brał ślub kościelny . Pierwszy był nieważny , bo małżeństwo nie zostało skonsumowane , mimo że urodziła się im 3 dzieci . Dopiero 2 Dziwisz uznał za ważne. Wola nieba , z nią się zawsze zgodzić trzeba.
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~~Kasztanowatordzawy Jastrzębiec niezalogowany
13 marca 2025r. o 8:07
boszsz... ale bieda umysłowa to spotkanie.
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~~Staroróżowy Jaśminowiec niezalogowany
13 marca 2025r. o 8:16
~~Zofia z rady parafialnej napisał(a):
Ktoś napisał: ~~Lipco napisał(a): Ktoś tu pisał o rozwodzie i biskupach. Hym. Tak się zastanawiając to przecież nie trzeba brać ślubu kościelne ho można tylko cywilny. Ludzie biora ślub kościelny bo chcą ładnie wyglądać itd. Wchodząc do jakiejś organizacji trzeba się godzić na zasady w niej panujące i tak jest i tu. Biorąc ślub w kościele wiąże się się to z jakimiś ich zasadami i kropka.
A co do tych pań i porywczego ylumu na sali, to idealnie skomentował takie panie ostatnio L Miller, w tym przypadku milczenie nie jest złotem a jest szansą.


Twój Kurski jest tak pobożny iż dwa razy brał ślub kościelny . Pierwszy był nieważny , bo małżeństwo nie zostało skonsumowane , mimo że urodziła się im 3 dzieci . Dopiero 2 Dziwisz uznał za ważne. Wola nieba , z nią się zawsze zgodzić trzeba.

bo to było ''niepokalane poczęcie '' w ''trzech odsłonach'' ...;D
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~~Lipco niezalogowany
13 marca 2025r. o 8:38
A czy ja napisałem o kurskim czy jemu podonych? No nie. Tez uważam że to jest poniżej krytyki. Chodzi mi ogólnie o zasady. Jeśli wchodzisz do organizacji jaka jest kościół to powinieneś przestrzegać ich reguł, jeśli Ci nie pasują to tam nie wstępujesz.
Podobnie jest z dziećmi które ida do komuni. Każdy chce żeby jego Zosia czy Maciuś brali komunie bo impreza piękne zdjęcia na fb można się pochwalić i oczywiście prezenty. Ale jeśli są spotkania przed komunia czy jakieś obowiązki związane z organizacją to jest wielki lament i narzekanie że po ci i na co. Owszem księża niekiedy przesadzają z całą otoczka i wymagają niewiadomo co ale no niestety nikt nie każe wysyłać ci dziecka do komuni. Nie że popieram kościół bo uważam go za mega korporacje ale taka jest prawda.
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~~Ołowiany Przypołudnik niezalogowany
13 marca 2025r. o 8:42
~~Lipco napisał(a): A czy ja napisałem o kurskim czy jemu podonych? No nie. Tez uważam że to jest poniżej krytyki. Chodzi mi ogólnie o zasady. Jeśli wchodzisz do organizacji jaka jest kościół to powinieneś przestrzegać ich reguł, jeśli Ci nie pasują to tam nie wstępujesz.
Podobnie jest z dziećmi które ida do komuni. Każdy chce żeby jego Zosia czy Maciuś brali komunie bo impreza piękne zdjęcia na fb można się pochwalić i oczywiście prezenty. Ale jeśli są spotkania przed komunia czy jakieś obowiązki związane z organizacją to jest wielki lament i narzekanie że po ci i na co. Owszem księża niekiedy przesadzają z całą otoczka i wymagają niewiadomo co ale no niestety nikt nie każe wysyłać ci dziecka do komuni. Nie że popieram kościół bo uważam go za mega korporacje ale taka jest prawda.


,,Jeśli wchodzisz do organizacji jaka jest kościół to powinieneś przestrzegać ich reguł, jeśli Ci nie pasują to tam nie wstępujesz.''

A jak już wstąpiłeś to płać na nią , utrzymuj ją , a nie wyciągasz złodziejskie łapy po cudze.
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~~Staroróżowy Jaśminowiec niezalogowany
13 marca 2025r. o 10:03
~~Ołowiany Przypołudnik napisał(a):
Ktoś napisał: ~~Lipco napisał(a): A czy ja napisałem o kurskim czy jemu podonych? No nie. Tez uważam że to jest poniżej krytyki. Chodzi mi ogólnie o zasady. Jeśli wchodzisz do organizacji jaka jest kościół to powinieneś przestrzegać ich reguł, jeśli Ci nie pasują to tam nie wstępujesz.
Podobnie jest z dziećmi które ida do komuni. Każdy chce żeby jego Zosia czy Maciuś brali komunie bo impreza piękne zdjęcia na fb można się pochwalić i oczywiście prezenty. Ale jeśli są spotkania przed komunia czy jakieś obowiązki związane z organizacją to jest wielki lament i narzekanie że po ci i na co. Owszem księża niekiedy przesadzają z całą otoczka i wymagają niewiadomo co ale no niestety nikt nie każe wysyłać ci dziecka do komuni. Nie że popieram kościół bo uważam go za mega korporacje ale taka jest prawda.


,,Jeśli wchodzisz do organizacji jaka jest kościół to powinieneś przestrzegać ich reguł, jeśli Ci nie pasują to tam nie wstępujesz.''

A jak już wstąpiłeś to płać na nią , utrzymuj ją , a nie wyciągasz złodziejskie łapy po cudze.

100/100
a nie odwieczne popierdółki bo to albo ogrzewanie trzeba zrobić a to dach przecieka...
stąd ciągłe żebry a plebankom tylko tłuste brzuszyska dupy rosną ...
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
Wypowiedz się:
Jeśli zostawisz to pole puste przypiszemy Ci losową ksywę.
Publikacja czyichś danych osobowych bez zezwolenia czy użycie zwrotów obraźliwych podlega odpowiedzialności karnej i będzie skutkować przekazaniem danych publikującego organom ścigania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Bolec.Info nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i wypowiedzi, a osoba zamieszczająca wypowiedź może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i cywilną. Bolec.Info zastrzega sobie prawo do moderowania wszystkich opublikowanych wypowiedzi, jednak nie bierze na siebie takiego obowiązku. Pamiętaj, że dodając zdjęcie deklarujesz, że jesteś jego autorem i przekazujesz Wydawcy Bolec.Info prawa do jego publikacji i udostępniania. Umieszczając cudze zdjęcia możesz złamać prawo autorskie. Bolec.Info nie ponosi odpowiedzialności za publikowane zdjęcia.
Daj nam Cynk - zgarnij nagrodę!

Byłeś świadkiem jakiegoś wypadku lub innego zdarzenia? Wiesz coś, o czym my nie wiemy albo jeszcze nie napisaliśmy? Daj nam znać i zgłoś swój temat!

Wypełnij formularz lub wyślij pod adres: [email protected].

Kontakt telefoniczny z Redakcją Bolec.Info: +48 693 375 790 (przez całą dobę).