Portal nr 1 w powiecie bolesławieckim
BolecFORUM Nowy temat
BolecSzort
1 sierpnia 2019r. godz. 16:57, odsłon: 4408, Bolec.Info

75. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego

Trwają uroczystości przy pomniku Polski Walczącej. NA ŻYWO
75. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego
75. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego (fot. Bolec.Info)
REKLAMA
Villaro zaprasza

Przy kotwicy  na murach Bolesławca 1 sierpnia, zgromadzili się harcerze, przedstawiciele Wojska Polskiego, samorządowcy i mieszkańcy Bolesławca, aby oddać hołd powstańcom warszawskim. Uroczystość pod kotwicą odbyła się według ceremoniału wojskowego i harcerskiego.

Najpierw punktualnie o godzinie 17.00 zawyły syreny. 75 lat temu o tej właśnie godzinie wybuchło Powstanie Warszawskie. Syreny wyły trzy minuty.

Potem odegrano i ośpiewano hymn narodowy. Harcerze przyjęli meldunki o przygotowaniu do uroczystości. Następnie wygłoszono okolicznościowe przemówienia. Odbył się apel poległych, w tym częściowo apel smoleński. Salwa honorowa. Ośpiewano hymn harcerski i zakończono uroczystość, która trwał 45 minut. Licznie zgromadzeni mieszkańcy Bolesławca w ten sposób oddali hołd bohaterskim, warszawskim powstańcom.

 

75. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego

14240
M21W2
2 sierpnia 2019r. o 12:07
ramaj napisał(a):
~~Srebrzystobiała Morwa napisał(a): to dziwnego miałeś ojca, większość polaków rwała się do walki, widać podałeś się do niego...
a pod sąd powinni trafić dlatego ze niemcy dokonali zbrodni? niezły przychlast jesteś


Efekt Powstania był taki ,że zginęło 15 tys. powstańców i 200 tys. warszawiaków.
Ojciec w ocenie tego zrywu miał całkowita rację - politycznie była to głupota.Inna sprawa to postawa zwykłych powstańców,którym głęboki szacunek i wieczna chwała.
Ramaj , Żydzi w getcie warszawskim nie mieli żadnych szans ale podjęli heroiczną walkę , w Izraelu są narodowymi bohaterami , nikt nie kwestionuje że było to słuszne . Polacy nie biorą pod uwagę w jakich warunkach podjęto zapewne bardzo trudną decyzję , zdecydowana większość tych co przeżyli po latach mówi że nie żałują podjęcia walki i jakby było trzeba zrobiliby to po raz drugi . Jeden okupant z 1939 r. - Niemcy w Warszawie drugi - sowieci na drugim brzegu Wisły , powstanie militarnie wymierzone przeciwko Niemcom , politycznie przeciwko stalinowskiej Rosji .
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~Złotawa Żurawka niezalogowany
2 sierpnia 2019r. o 12:08


Zmoderowano 03.08.2019 godz.9:54 - powód: (kazimierz)
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~~Kirowa Szachownica niezalogowany
2 sierpnia 2019r. o 12:12
~~Przekrwiony Bodziszek napisał(a):
~Bladoniebieski Wilczomlecz napisał(a): Mój pies wył w czasie włączenia syren ,to teraz piszczy jak chomik zamiast szczekać i 3 michy wody wypił .


Jak nie wiesz jak się zachować to zachowuj się przyzwoicie. Jak nie masz nic do powiedzenia to siedź cicho.....


BRAWO!!!!!!
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
2161
#fobiak nieaktywny
2 sierpnia 2019r. o 12:28
M21W2 napisał(a):
ramaj napisał(a):


powstanie militarnie wymierzone przeciwko Niemcom , politycznie przeciwko stalinowskiej Rosji .


powielasz bzdety bez zastanowienia sie
nie bylo czegos takiego jak stalinowska rosja ale skad ty mozesz to wiedziec.
powstanie wymierzone politycznie to nastepny bzdet, opisz polityke z okresu powstania i kto sie nia zajmowal na taka skale aby przetrzepac doope zsrr. chlopczyku ty sie chyba z choinki urwales. powstanie mialo na celu przegonienie niemcow z warszawy i nic wiecej.
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
14240
M21W2
2 sierpnia 2019r. o 13:36
fobiak napisał(a):
M21W2 napisał(a):
ramaj napisał(a):


powstanie militarnie wymierzone przeciwko Niemcom , politycznie przeciwko stalinowskiej Rosji .


powielasz bzdety bez zastanowienia sie
nie bylo czegos takiego jak stalinowska rosja ale skad ty mozesz to wiedziec.
powstanie wymierzone politycznie to nastepny bzdet, opisz polityke z okresu powstania i kto sie nia zajmowal na taka skale aby przetrzepac doope zsrr. chlopczyku ty sie chyba z choinki urwales. powstanie mialo na celu przegonienie niemcow z warszawy i nic wiecej.
Masz rację Rosję w tamtym czasie nazywano ZSRR , odpowiedz jak obecnie to państwo się nazywa ? . Wiem że do pustaka nie dotrą żadne prawdy bo im z zasady zaprzeczysz , powtórzę ponownie : - Przyczyny:
-sprzeciw przeciwko planom Stalina zlikwidowania niepodległej Polski i uzależnienia jej całkowicie od ZSRR
-manifestacja sił zbrojnego podziemia
-ostatnia szansa uratowania niepodległości i honoru
-chęć samodzielnego oswobodzenia stolicy i powitanie wojsk radzieckich przez legalne władze państwa polskiego
-próba ratowania powojennej suwerenności
-skomplikowanie procesu podziału na strefy operacyjne
-potrzeba zademonstrowania oporu politycznego przeciwko ZSRR .
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
2161
#fobiak nieaktywny
2 sierpnia 2019r. o 14:24
M21W2 napisał(a):
fobiak napisał(a):
M21W2 napisał(a):
ramaj napisał(a):


powstanie militarnie wymierzone przeciwko Niemcom , politycznie przeciwko stalinowskiej Rosji .


powielasz bzdety bez zastanowienia sie
nie bylo czegos takiego jak stalinowska rosja ale skad ty mozesz to wiedziec.
powstanie wymierzone politycznie to nastepny bzdet, opisz polityke z okresu powstania i kto sie nia zajmowal na taka skale aby przetrzepac doope zsrr. chlopczyku ty sie chyba z choinki urwales. powstanie mialo na celu przegonienie niemcow z warszawy i nic wiecej.
Masz rację Rosję w tamtym czasie nazywano ZSRR , odpowiedz jak obecnie to państwo się nazywa ? . Wiem że do pustaka nie dotrą żadne prawdy bo im z zasady zaprzeczysz , powtórzę ponownie : - Przyczyny:
-sprzeciw przeciwko planom Stalina zlikwidowania niepodległej Polski i uzależnienia jej całkowicie od ZSRR
-manifestacja sił zbrojnego podziemia
-ostatnia szansa uratowania niepodległości i honoru
-chęć samodzielnego oswobodzenia stolicy i powitanie wojsk radzieckich przez legalne władze państwa polskiego
-próba ratowania powojennej suwerenności
-skomplikowanie procesu podziału na strefy operacyjne
-potrzeba zademonstrowania oporu politycznego przeciwko ZSRR .


chlopczyku zatrzymales sie w rozwoju jak skonczyles 10 lat
"-sprzeciw przeciwko planom Stalina zlikwidowania niepodległej Polski .." chloptasie a ty wiesz, ze w czasie powstannia warszawskiego nie mielismy niepodleglosci?
"-ostatnia szansa uratowania niepodległości i honoru"
jak mozna cos uratowac czego sie nie mialo?
-chęć samodzielnego oswobodzenia stolicy i powitanie wojsk radzieckich przez legalne władze państwa polskiego"
gloopku, kto w tamtych czasach chcial witac wojska radzieckie. chyba solidarnosc bo polacy z pewnoscia nie. z jednej strony piszesz o witaniu wojsk zsrr a z drugiej o zademonstrowaniuoporu politycznego przeciwko tym samym. musisz byc juz zdrowo na krec any aby tak farmazonic
w twoich wypierdkach nie widze tej politycznej manidestacji powstancow przeciko zsrr.
nie bylo to mozliwe aby wymachiwac szabelka bedac pod okupacja ale wy solidarosciuchy jestescie supermany


Dopisane 02.08.2019r. o godz. 14:24:

naj ebany* manifestacji* przeciwko*

Zastosowana autokorekta

Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~~Srebrzystoszara Kolendra niezalogowany
2 sierpnia 2019r. o 14:45


Zmoderowano 03.08.2019 godz.9:53 - powód: (kazimierz)
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~~Piwny Kleome niezalogowany
2 sierpnia 2019r. o 22:19
~~Bladolawendowa Dalia napisał(a): Ramaj, Twój ojciec był - jak i Ty - mądry po Powstaniu. Gdy je proklamowano i prowadzono, nikt - ani z dowództwa, ani z walczących - nie zakładał przegranej. Nie pieprz więc bzdur, że można było z góry założyć, że PW się nie uda. Czcij heroizm, odwagę i determinację Powstańców i wspomagających Ich cywili, a nie dyskutuj o po powstańczym losie Warszawy i Warszawiaków. I zapamiętaj na zawsze - Powstańcy to Bohaterowie, którym należy się wieczna Cześć i Chwała.
Tak ja jak i mój ojciec nigdy nie negowaliśąmy heroizmu powstańców. Jednakże jak ktoś chce mi robić wytyki to powinien wcześniej zapoznać się z etiologią która doprowadziła do wybuchu powstania. powinno się wiedzieć, że jeden z naszych generałow (ktoś kto interesuje się historią wie o którego generala chodzi) wbrew sprzeciwowi rządu londyńskiego i po nieudanej akcji "Burza" na naszych wschodnich rubieżach, doprowadził do jego wybuchu. Rząd w Londynie wiedział, że mimo, że rosjanie byli już na warszawskiej Pradze nie udzielą powstańcom, żadnego wsparcia. Ich wsparcie dotyczyło jedynie drobnych, symbolicznych zrzutów. Były też zrzuty ze strony aliantów , Były to głównie zrzuty realizowane w nocy, których większość wpadała w ręce szkopów.
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
Wypowiedz się:
Jeśli zostawisz to pole puste przypiszemy Ci losową ksywę.
Publikacja czyichś danych osobowych bez zezwolenia czy użycie zwrotów obraźliwych podlega odpowiedzialności karnej i będzie skutkować przekazaniem danych publikującego organom ścigania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Bolec.Info nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i wypowiedzi, a osoba zamieszczająca wypowiedź może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i cywilną. Bolec.Info zastrzega sobie prawo do moderowania wszystkich opublikowanych wypowiedzi, jednak nie bierze na siebie takiego obowiązku. Pamiętaj, że dodając zdjęcie deklarujesz, że jesteś jego autorem i przekazujesz Wydawcy Bolec.Info prawa do jego publikacji i udostępniania. Umieszczając cudze zdjęcia możesz złamać prawo autorskie. Bolec.Info nie ponosi odpowiedzialności za publikowane zdjęcia.
Daj nam Cynk - zgarnij nagrodę!

Byłeś świadkiem jakiegoś wypadku lub innego zdarzenia? Wiesz coś, o czym my nie wiemy albo jeszcze nie napisaliśmy? Daj nam znać i zgłoś swój temat!

Wypełnij formularz lub wyślij pod adres: [email protected].

Kontakt telefoniczny z Redakcją Bolec.Info: +48 693 375 790 (przez całą dobę).

REKLAMA Gerresheimer zaprasza