Portal nr 1 w powiecie bolesławieckim
BolecFORUM Nowy temat
Wróć do komentowanego artykułu:
Rząd złotówkę, samorządy sześć złotych
~Ognista Malwa niezalogowany
28 sierpnia 2019r. o 13:08
A skąd aż 25 nowych lini które to linie
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~Żółtobiałe Parzydło niezalogowany
28 sierpnia 2019r. o 13:59
I tak to w kapitaliźmie nadal socjalizm. Teraz pytanie: Czy PKS dofinansowywany z publicznych pieniędzy, będzie nadal prowadził kursy turystyczne czyli komercyjne i jeśli tak to w jaki sposób będzie rozliczał obie te działalności. Czy wrócą znowu czasy kiedy stawki za km będą zaniżane żeby zdobyć klientów, bo jest z czego dołożyć?
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~~Zielona Cebula niezalogowany
28 sierpnia 2019r. o 14:38
Malkontenci są wszędzie, ale okazuje się, w naszym - komuszym - regionie jest ich bez liku. To, że władze powiatu uznały, że trzeba wznowić aż 25 linii znaczy, że była aż taka potrzeba. Od lat. Bo prywatni przewoźnicy potrafili rywalizować tylko wówczas, gdy władze publiczne likwidowały kursy. Teraz, gdy Państwo zaczęło wspierać PKS-y, okazuje się, że ta rywalizacja nieco przyklapnie. Wycena wozokilometra w okolicach 7 zł, to tylko szacunek. Gdy do rozliczeń dojdą pieniądze pasażerów (za bilety) ta kwota może się zmienić, a samorządy muszą dopłacać - i wyraziły na to zgodę - bo uznały, że przywracane kursy to i tak dla nich dobry interes. A swoją drogą to pan Relich jest ekonomistą, że hej. Ciekawe jakie dane pozwoliły mu obliczyć, że w zarządzanej przez niego gminie wozokilometr kosztuje akurat 5,76 zł. A może 5,79 zł albo 5, 99 zł? Temat po prostu z D. Państwo zabiera - źle, daje - też źle.
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~Rdzawoczerwona Fasola niezalogowany
28 sierpnia 2019r. o 15:42
To nie panstwo daje to podatnicy dali I to oni za to placa
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~~Ruda Rogownica niezalogowany
28 sierpnia 2019r. o 16:17
~~Zielona Cebula napisał(a): Malkontenci są wszędzie, ale okazuje się, w naszym - komuszym - regionie jest ich bez liku. To, że władze powiatu uznały, że trzeba wznowić aż 25 linii znaczy, że była aż taka potrzeba. Od lat. Bo prywatni przewoźnicy potrafili rywalizować tylko wówczas, gdy władze publiczne likwidowały kursy. Teraz, gdy Państwo zaczęło wspierać PKS-y, okazuje się, że ta rywalizacja nieco przyklapnie. Wycena wozokilometra w okolicach 7 zł, to tylko szacunek. Gdy do rozliczeń dojdą pieniądze pasażerów (za bilety) ta kwota może się zmienić, a samorządy muszą dopłacać - i wyraziły na to zgodę - bo uznały, że przywracane kursy to i tak dla nich dobry interes. A swoją drogą to pan Relich jest ekonomistą, że hej. Ciekawe jakie dane pozwoliły mu obliczyć, że w zarządzanej przez niego gminie wozokilometr kosztuje akurat 5,76 zł. A może 5,79 zł albo 5, 99 zł? Temat po prostu z D. Państwo zabiera - źle, daje - też źle.

Burmistrz sam nie policzył, ale zapewne miał to policzone... przez PKS. Tylko jedno w tym rachunku jakby nie gra. Niby te autobusy to puste jeźdżą i nikt biletów nie kupuje? A w rachunku kosztów żadnego dochodu z biletów nikt nie liczy ?
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~~Lawendowoniebieski Cis niezalogowany
28 sierpnia 2019r. o 16:24
~~Zielona Cebula napisał(a): Malkontenci są wszędzie, ale okazuje się, w naszym - komuszym - regionie jest ich bez liku. To, że władze powiatu uznały, że trzeba wznowić aż 25 linii znaczy, że była aż taka potrzeba. Od lat. Bo prywatni przewoźnicy potrafili rywalizować tylko wówczas, gdy władze publiczne likwidowały kursy. Teraz, gdy Państwo zaczęło wspierać PKS-y, okazuje się, że ta rywalizacja nieco przyklapnie. Wycena wozokilometra w okolicach 7 zł, to tylko szacunek. Gdy do rozliczeń dojdą pieniądze pasażerów (za bilety) ta kwota może się zmienić, a samorządy muszą dopłacać - i wyraziły na to zgodę - bo uznały, że przywracane kursy to i tak dla nich dobry interes. A swoją drogą to pan Relich jest ekonomistą, że hej. Ciekawe jakie dane pozwoliły mu obliczyć, że w zarządzanej przez niego gminie wozokilometr kosztuje akurat 5,76 zł. A może 5,79 zł albo 5, 99 zł? Temat po prostu z D. Państwo zabiera - źle, daje - też źle.


widzisz , tak gmina płaci za 1 km w ofercie za przewozy szkolne - ceny z prztargu
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~~Zielona Cebula niezalogowany
28 sierpnia 2019r. o 16:43
To, że tyle płaci gmina (a konkretnej jej opodatkowani mieszkańcy) nie oznacza, że akurat tyle ten wozokilometr kosztuje. To raz. Dwa, Państwo jednak daje. Że z zebranych od nas podatków, to sprawa inna. Przez lata Państwo tylko zabierało, a oddawało jedynie to, co musiało (% podatków, subwencje i dotacje). Teraz samorządy dostają z budżetu centralnego nieporównywalnie więcej niż jeszcze kilka lat temu. I liczy się sens dopłat. Tu nawet nie o czysty rachunek ekonomiczny idzie, a o zapobieganie wykluczeniu komunikacyjnemu. A prywatni przewoźnicy mają prawo konkurować i teraz, tylko że będzie im trudniej, bo kończą się układy i układziki. Te dotyczące komunikacji lokalnej także.
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~Błękitnozielona Cebula niezalogowany
28 sierpnia 2019r. o 17:12
Pomysł z dotacja i rodem z PRL-u. Wiemy jak się to skończyło.
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
Wypowiedz się:
Jeśli zostawisz to pole puste przypiszemy Ci losową ksywę.
Publikacja czyichś danych osobowych bez zezwolenia czy użycie zwrotów obraźliwych podlega odpowiedzialności karnej i będzie skutkować przekazaniem danych publikującego organom ścigania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Bolec.Info nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i wypowiedzi, a osoba zamieszczająca wypowiedź może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i cywilną. Bolec.Info zastrzega sobie prawo do moderowania wszystkich opublikowanych wypowiedzi, jednak nie bierze na siebie takiego obowiązku. Pamiętaj, że dodając zdjęcie deklarujesz, że jesteś jego autorem i przekazujesz Wydawcy Bolec.Info prawa do jego publikacji i udostępniania. Umieszczając cudze zdjęcia możesz złamać prawo autorskie. Bolec.Info nie ponosi odpowiedzialności za publikowane zdjęcia.
REKLAMA Metrohouse zaprasza
REKLAMA Metrohouse zaprasza