igrek napisał(a): ~ napisał(a): A ja zapewniam Ciebie że autostrada to NIE JEST!!! Na autostradzie prędkość dozwolona jest 140km/h, droga ekspresowa 120km/h
Nie prędkość świadczy o typie drogi. Na pewno większe znaczenie będą miały tu znaki. To, że na autostradach w PL dozwolona prędkość to 140 km/h to się zgadza, ale nie oznacza, że właśnie ze względu na brak pasa awaryjnego jest ograniczona odpowiednimi znakami do 110, a czasami nawet mniej. Te twoje teorie możesz sobie włożyć w buty, będziesz wyższy.
Po pierwsze autostrada różni się od drogi ekspresowej dopuszczalną prędkością maksymalną obecnie odpowiednio 140km/h i 120km/h.O tymże wjeżdżamy na Autostradę informuje nas znak D-9 oraz numer drogi poprzedzonym literą „A”. Numery dróg ekspresowych poprzedza litera „S”, a ich odcinki oznaczone są znakiem D-7. Na autostradach nie mogą występować skrzyżowania na ekspresówkach mogą. Autostrada zawsze musi mieć minimum dwa pasy w jedną stronę a ekspresówka może mieć tylko jeden (ograniczenie prędkości do 100km/h) . Różnią się także szerokością pasa 3,75 m dla autostrad i 3,5 m dla esek oraz poboczem na autostradach znacznie szersze bodajże 2,5 m. Maksymalne nachylenie dróg "A" to 4% a "S" 8%. Autostrady muszą być ogrodzone a eski nie koniecznie. Różnice są także w rozmieszczeniu węzłów. Na autostradach odstępy między nimi nie powinny przekraczać 15 km, a w sąsiedztwie dużych miast – 5 km, natomiast na drogach ekspresowych odpowiednio 5 i 3 km.Tak że swoje policyjne regułki zachowajcie dla siebie. Mało tego odcinek od Wrocławia do Koguta w trakcie remontu miał pozwolenie na przebudowę drogi ekspresowej, a nie na przebudowę AUTOSTRADY. Tak że to nie jest autostrada według prawa budowlanego chyba że według prawa POlicynego