~ napisał(a): za pare lat ruch wróci na drogi lokalne , szczegolnie kierunek zgorzelec wtedy zrozumiesz po co ta obwodnica dla b-ca
~ napisał(a):~ANTONI napisał(a): na ch... to komu....
Też się zastanawiam i znalazłem odpowiedź. Obwodnica jest potrzebna właścicielom działek w jej przebiegu. Kilka lat temu od wojska odkupiło się grunty za psie pieniądze, a teraz trzeba było odzyskać kasę sprzedając ziemię pod obwodnicę.
O ile macie dobrą pamięć to kilka lat temu w miejscu gdzie będzie droga planowane było osiedle. Jak dobrze przekopać archiwum naszej TV to znajdzie się materiał.
A teraz do rzeczy. Zaraz będą głosy(nie robią źle, robią też źle). Nie o to chodzi, chodzi o racjonalne wydawanie NASZYCH pieniędzy. Ani miasto, ani rząd, ani województwo, nie mają własnych pieniędzy!!!
Przeanalizujmy komu potrzebna jest ta droga. Mieszkańcy Łazisk jak chcą do autostrady to pojadą bezpośrednio przez Kruszyn, a dalej w lewo na obwodnicę i do Kościuszki i do Łąki lub w prawo DK94 do Krzywej. Mieszkańcy Warty i Iwin? Pojadą do Tomaszowa lub Wilczego Lasu. Jak chcą do Bolesławca to z tej drogi nie skorzystają. DW 297, mieszkaniec Lwówka do Wrocławia pojedzie przez Złotoryję, inni mieszkańcy wsi będących bliżej Bolesławca? Ilu potrzebuje naraz jechać tą drogą do autostrady? Kilku dziennie? Reszta jedzie na targowisko na Jeleniogórską, ewentualnie jadący do Tesco lub Kauflandu wybiorą tę drogę, ilu ich będzie? Tranzyt? Piaskowiec lub piach, kilka ciężarówek dziennie. Weekendowo jadący od strony lubuskiego w góry ok, idę o zakład, że przetną miasto, zamiast krążyć obwodnicami.
Czy robiony był generalny pomiar ruch dla DW 297 w okolicy Bolesławca i czy jego wynik wskazuje na konieczność budowy drogi? Nie!!! WYNIKI GPR 2015http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/g/generalny-pomiar-ruchu-w-2015_15598//SYNTEZA/MAPA_SDRR2015_DK.pdf Robi się pomiar na drogach krajowych. Wobec tego pytam jeszcze raz na jakiej podstawie budowana jest ta droga??
Dostrzegam jednak dwa plusy, jeden w postaci ronda z DW 363-droga na Złotoryję (oj trzeba będzie zwolnić= mniej wypadków) i na Jeleniogórskiej (basen, czy jak kto woli zbiornik p/pow.)
Za to niezły burd.....el szykuje się na Jeleniogórskiej i Podgórnej po otwarciu tam galerii :D
A jak ktoś twierdzi, że ta droga coś zmieni w kontekście A4 i/lub A18 to powinien koniecznie zmienić leki.
~ napisał(a):~ANTONI napisał(a): na ch... to komu....
.....
Czy robiony był generalny pomiar ruch dla DW 297 w okolicy Bolesławca i czy jego wynik wskazuje na konieczność budowy drogi? Nie!!!
.....
~ napisał(a):~ napisał(a):~ANTONI napisał(a): na ch... to komu....
Też się zastanawiam i znalazłem odpowiedź. Obwodnica jest potrzebna właścicielom działek w jej przebiegu. Kilka lat temu od wojska odkupiło się grunty za psie pieniądze, a teraz trzeba było odzyskać kasę sprzedając ziemię pod obwodnicę.
O ile macie dobrą pamięć to kilka lat temu w miejscu gdzie będzie droga planowane było osiedle. Jak dobrze przekopać archiwum naszej TV to znajdzie się materiał.
A teraz do rzeczy. Zaraz będą głosy(nie robią źle, robią też źle). Nie o to chodzi, chodzi o racjonalne wydawanie NASZYCH pieniędzy. Ani miasto, ani rząd, ani województwo, nie mają własnych pieniędzy!!!
Przeanalizujmy komu potrzebna jest ta droga. Mieszkańcy Łazisk jak chcą do autostrady to pojadą bezpośrednio przez Kruszyn, a dalej w lewo na obwodnicę i do Kościuszki i do Łąki lub w prawo DK94 do Krzywej. Mieszkańcy Warty i Iwin? Pojadą do Tomaszowa lub Wilczego Lasu. Jak chcą do Bolesławca to z tej drogi nie skorzystają. DW 297, mieszkaniec Lwówka do Wrocławia pojedzie przez Złotoryję, inni mieszkańcy wsi będących bliżej Bolesławca? Ilu potrzebuje naraz jechać tą drogą do autostrady? Kilku dziennie? Reszta jedzie na targowisko na Jeleniogórską, ewentualnie jadący do Tesco lub Kauflandu wybiorą tę drogę, ilu ich będzie? Tranzyt? Piaskowiec lub piach, kilka ciężarówek dziennie. Weekendowo jadący od strony lubuskiego w góry ok, idę o zakład, że przetną miasto, zamiast krążyć obwodnicami.
Czy robiony był generalny pomiar ruch dla DW 297 w okolicy Bolesławca i czy jego wynik wskazuje na konieczność budowy drogi? Nie!!! WYNIKI GPR 2015http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/g/generalny-pomiar-ruchu-w-2015_15598//SYNTEZA/MAPA_SDRR2015_DK.pdf Robi się pomiar na drogach krajowych. Wobec tego pytam jeszcze raz na jakiej podstawie budowana jest ta droga??
Dostrzegam jednak dwa plusy, jeden w postaci ronda z DW 363-droga na Złotoryję (oj trzeba będzie zwolnić= mniej wypadków) i na Jeleniogórskiej (basen, czy jak kto woli zbiornik p/pow.)
Za to niezły burd.....el szykuje się na Jeleniogórskiej i Podgórnej po otwarciu tam galerii :D
A jak ktoś twierdzi, że ta droga coś zmieni w kontekście A4 i/lub A18 to powinien koniecznie zmienić leki.
Zgadzam się w 100%. Być może miałoby to jakiś sens gdyby pociągnąć obwodnicę dalej, czyli okrążyć miasto. Wówczas ruch tranzytowy Wrocław - Zgorzelec szedłby dołem zamiast średnicą przez zakorkowane miasto.