~JanuszPassatB5 napisał(a): Nie wszyscy tak jak ty poruszają się tylko na targowisko mieszkańcy z okolicy strzyńskiego, mieszkańcy łazisk, kruszyna będą mogli nową obwodnicą dojechać do pracy w części przemysłowej na północy miasta albo do marketów omijająć centrum i tak samo będą poruszać się za pomocą tej nowej obwodnicy w kierunku zgorzelca nie wjeżdżając do centrum, poza tym osoby które zjadą z A4 w kierunku Jeleniej góry również ominą centrum. Do fabryki trzeba też jakoś dojechać jeśli się tam pracuje a obwodnica to ułatwi. Wyobraź sobie że mieszkasz w okolicy ul Starzyńskiego, kierujesz się autem na nową obwodnicę, kierujesz się nią szybko do pracy w fabryce w części północnej i omijasz całe centrum z kilkoma skrzyżowaniami ze światłami
Zacząłeś sensownie pisać, no to dyskutujmy. Akurat mieszkam na Starzyńskiego, a na targowisku jestem sporadycznie, nad czym boleje ponieważ owoce i warzywa są lepsze niż marketowe. Ad rem, jeszcze raz spójrz na mapę, mieszkańcy mojego osiedla chcąc dojechać do marketów jadą Kosiby, Spokojna, 1000-lecia, mieszkańcy Łazisk mogą jechać już teraz bezpośrednio, przez Kruszyn mając do wyboru dwie drogi albo DW 363 i skręcają przez pola skrótem albo od skrzyżowania w środku wsi też bezpośrednio przez Kruszyn DK 94 i są w okolicach Tesco itp. Będąc tam, są przy obwodnicy istniejącej którą dojadą do przemysłowej części miasta lub dalej na Zgorzelec, więc w tym przypadku obwodnica niejako dubluje istniejące rozwiązanie. Zastanówmy się kto jadąc A4 jedzie do JG? Ze Zgorzelca, Lubania pojedzie DK30, z Legnicy DK3 przez Jawor, zostaje kierunek północny ale tylko do 15.06.2018 bo wtedy gotowa będzie S3 do węzła z A4 i przejmie ten ruch. Pozostaje ruch lokalny, czy jest on tak istotny żeby uzasadniał wydatek rzędu kilkudziesięciu milionów? Moje argumenty mogą wg Ciebie być złe ale odpowiedz mi patrząc na lokalny ruch zwłaszcza okolice Jeleniogórskiej i Kosiby bo z nich ta droga miałaby odbierać ruch, czy tam się korkuje? Czy masz zakorkowaną ul. Podgórną, Augusta, Kosiby, Spółdzielczą? Ja tam korków nie widzę ruch jest płynny hamowany jedynie światłami, owszem w godzinach szczytu porannego Spółdzielcza/1000-lecia czasami trzeba dwie zmiany postać ale to jest nadal ruch lokalny, który nie uzasadnia wydatku tej kasy. Wolałbym mieć dobrą nawierzchnię do Jeleniej Góry na DW 297 niż 4 km tej obwodnicy.