mir.ko napisał(a): Dobry okres po prl ? O kurde przeoczylem cos. Ile autostrad wybudowano? Dopisane 06.05.2019r. o godz. 13:58:Polowa przemysłu jest krajowa. Pare bankow duzych tez jest. Warunki mają takie same jak obce.
masz perfekcyjnie wyprany mozg, to nie dam rady cie do niczego przekonac. wiekszosc boleslawieckich przedsieborcow zaczynalo po upadku prl. dzisiaj juz nie ma takich warunkow dla rodzimego biznesu jak w latach 90-tych us.
autostrady tobie oczy zamydlily i dlatego slabo widzisz. niemcy za taka cene by wybudowali autostrady pozlacane, bez pozlacania nawierzchni. o wzroscie zadluzenia na glowe w okresie budowania autostrad nie mam co przepisywac bo to jest na necie.
a tu malenki przykladzik
Udziałowcami trasy nazywanej „Amber One” są szwedzki gigant budowlany Skanska (wykonawca drogi), brytyjski fundusz inwestycyjny John Laing, a także południowo-afrykański koncern Group Five. Ich autostradowy biznes obciążony jest jednak znacznym kredytem - ok. 6 mld złotych zaciągniętym na budowę drogi. Spłata potrwa do 2038 roku.
Skromny zysk Kulczyka
Świetny wynik zanotowała „Kulczykostrada” - z Konina do Świecka. Tylko jej nowszy, 105-kilometrowy odcinek Nowy Tomyśl-Świecko oddany w grudniu 2011 roku przyniósł właścicielowi koncesji, firmie Autostrada Wielkopolska II, 358 mln zł (dane za 2012 rok). Zysk netto wyniósł 15 mln, niby mało, ale to ze względu na 287 mln zł przeznaczonych na spłatę kredytu budowlanego.