~~rozbawiony panem Arturem napisał(a): tylko niech pan pomyśli w jakim świetle stawia pan siebie i swoich bliskich
~~rozbawiony panem Arturem napisał(a): Mały człowiek mały sukces.
~~Artur napisał(a): Otrzymałem pismo z Powiatu podpisane Radosław Palczewski Sekretarz Powiatu.
I cóż mi pan sekretarz napisał na moje WEZWANIE DO USUNIĘCIA NARUSZENIA PRAWA.
Pan sekretarz ,,wzywa mnie do usunięcia braków formalnych pisma”
,,Na podstawie art.64 § 2 k.p.a.” czyżby pan nie znał komentarza w jednym z orzeczeń. Podpis jest- jest,pełnomocnika nie potrzebuję a żądanie zawiera się w treści tytułu do rady powiatu. i w zdaniu pierwszym wezwania. Tekst poniżej.
Zgodnie z art. 63 § 2 k.p.a. podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych. Podanie wniesione pisemnie powinno być podpisane przez wnoszącego (art. 63 § 3 k.p.a.)
W cytowanych przepisach wskazano minimum elementów, które powinno zawierać kierowane do organu administracji podanie, aby czynność, której zamierza dokonać dana osoba, była prawnie skuteczna. Braki co do treści nie powodują jednak od razu bezskuteczności przedmiotowego pisma. Z art. 64 w związku z art. 9 k.p.a. wynika bowiem obowiązek organu polegający na podjęciu czynności w celu usunięcia braków formalnych. Dopiero ich nieusunięcie przez osobę wezwaną spowoduje pozostawienie podania bez rozpoznania.
Do braków formalnych, które rodzą obowiązek organu administracji publicznej do wezwania strony do ich usunięcia w terminie wskazanym w art. 64 § 2 k.p.a., należą:
brak podpisu strony,
brak wskazania żądania,
niedołączenie pełnomocnictwa, jeżeli dana osoba działa przez pełnomocnika.
Pojęcia „przepisów prawa” ustalających inne wymagania użyto w art. 64 § 2 k.p.a. wyłącznie na oznaczenie przepisów prawa powszechnie obowiązującego. Nie chodzi jedynie o przepisy k.p.a. i wynikające z nich wymagania, ale także o przepisy szczególne. Dlatego też na podstawie tego przepisu można wezwać stronę do sprecyzowania żądania, ale też np. do usunięcia braku pełnomocnictwa. Powołanie się przez organ na art. 64 § 2 k.p.a. powinno służyć wyłącznie usunięciu braków formalnych wynikających ze ściśle określonych przepisów i nie może zmierzać do merytorycznej oceny przedstawionego wniosku oraz jego załączników.
W sprawach do załatwiania tego typu spraw ma szczególny obowiązek dbania o to, aby strona nie poniosła negatywnych konsekwencji swojej niewiedzy i braku doświadczenia w załatwianiu urzędowych spraw. Organ zawsze powinien mieć na uwadze art. 9 k.p.a., który nakłada na niego obowiązek wyczerpującego informowania stron o okolicznościach faktycznych i prawnych, które mogą mieć wpływ na ustalenie ich praw i obowiązków będących przedmiotem postępowania administracyjnego. Organy czuwają nad tym, aby strony i inne osoby uczestniczące w postępowaniu nie poniosły szkody z powodu nieznajomości prawa i w tym zakresie udzielają im niezbędnych wyjaśnień i wskazówek.