Portal nr 1 w powiecie bolesławieckim
REKLAMA CER-FAR zaprasza
BolecFORUM Nowy temat

PiS - jako stan umysłu

~Złotawobrązowy Mikołajek niezalogowany
9 kwietnia 2021r. o 21:11
kapitan Protasiuk nie miał ważnych uprawnień lotniczych, bo nie przechodził kontroli w wyznaczonym czasie. Z całej załogi TU-154 10 kwietnia 2010 r. tylko technik pokładowy miał prawidłowo nadane i ważne uprawnienia do wykonywania lotu. Reszta nie miała prawa polecieć do Smoleńska. Nawigator miał wylatane na TU154 zaledwie 26 godz.
-minimum dla TU-154 na lotnisku w Smoleńsku wynosiło 1000 m widoczność pozioma i 100 m widoczność pionowa. Minimum dla kapitana Protasiuka wynosiło 1800 m w poziomie i 120 m w pionie. Na lotnisku było odpowiednio 400 m i 100 m. Według oceny załogi Jak-40 było zaledwie 200 m w poziomie i 50 m w pionie. O 08:37,01 załoga Jak-40 informuje: „Arek, teraz widać 200”. Załoga TU-154 nie miała prawa lądować w tych warunkach.
-rosyjscy kontrolerzy w Smoleńsku przy pierwszym połączeniu radiowym z TU154 o 8:24,50 informują: "Usłowij dla posadki niet".
-rozmowy z wieżą prowadził kapitan, bo jedynie on znał rosyjski. Rozmowy powinien prowadzić nawigator;
-w kokpicie przez niemal cały czas są osoby postronne, które trzeba uciszać. O 8:15,32 słychać: „Co to jest?”; „Piwko. A ty nie pijesz?”. O 8:21:52 "Cicho tam"; o 8:27,34 „Poszedł kurde stąd”; o 8:32,15 „Dlaczego pasażerowie nie siedzą na swoich miejscach?”; a o 8:33,43: „Wychodzić mi stąd!”. O 8:38,33 „Kur.., przestańcie proszę!”; o 8:38,51 „Ćśś ćśś”;
-załoga lądowała na autopilocie, czego nie powinna była robić na słabo wyposażonym lotnisku (brak systemu ILS);
-samolot podchodził do lądowania za szybko: ok. 300 km/godz. zamiast 265 km/godz.
-samolot zniżał się za szybko: 7 m/s zamiast 4 m/s. O 8:40,13 słychać „Jest 7 metrów” (7 m/s opadania);
-załoga odczytywała wysokość z radiowysokościomierza, zamiast wysokościomierza barycznego (pierwszy pokazuje faktyczną odległość od ziemi; drugi - wysokość nad pasem lotniska);
-załoga nie reagowała na ostrzeżenia "Terrain ahead; PULL UP!";
-załoga podjęła próbę lądowania bez pozwolenia kontrolera, który dał zezwolenie zejścia jedynie do 100 m. O 8:35,22 kontroler mówi „Ot 100 metrow byt’ gotowym k uchodu na wtoroj krug”. I dalej o 8:39,40 pada: „Posadka dopołnitielno”.
-na marginesie: załoga Jaka-40 wylądowała na tym samym lotnisku bez pozwolenia kontrolera, co jest złamaniem podstawowych procedur. Mało tego: załoga zignorowała polecenie kontrolera „Uchodi na wtoroj krug”. Po wylądowaniu Jaka-40 kontroler mówi "mołodcy" (jest zdziwiony, że udało im się wylądować). Pierwszy pilot Jaka-40 por. Artur Wosztyl zachęca do lądowania ("Ogólnie to tu piz.. jest, ale wiesz możecie spróbować, nam się udało”);
-załoga zdawała sobie sprawę, że nie powinni lądować w tych warunkach. O 8:40,08, po pierwszym ostrzeżeniu „Terrain ahead”, drugi pilot mówi: „Mówisz do widzeniaaa!”; a dowódca dodaje: „Niee, ktoś za to beknie!”. „Po-my-sły!” kwituje gen. Błasik. O 8:40,38 słychać „To się nie uda”;
-załoga wyraźnie czekała na decyzję Błasika, Kazany, lub Kaczyńskiego o lądowaniu na lotnisku zapasowym, żeby zdjąć z siebie odpowiedzialność i uniknąć losu kapitana Pietruczuka (vide: lot do Tbilisi i interpelacja posła Karskiego). O 8:26,33 dyr. Kazana mówi: „Będziemy próbować do skutku”; a o 8:30,30: „Na razie nie ma decyzji prezydenta co dalej robimy”;
-za plecami załogi stał ich bezpośredni przełożony, który zachęcał do lądowania. O 8:35,49 generał mówi: "Faktem jest, że my musimy to robić do skutku"; o 8:40,22: "Zmieścisz się, śmiało";
-w momencie uderzenia skrzydłem w brzozę samolot znajdował się ok. 8 m nad ziemią i 1 km od progu pasa. Do tego samolot znajdował się poniżej progu pasa (przed pasem było obniżenie terenu).
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~Łososiowa Smagliczka niezalogowany
9 kwietnia 2021r. o 21:13
Mikołajek jak to się stało że ciebie tam nie było?
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~Złotawobrązowy Mikołajek niezalogowany
9 kwietnia 2021r. o 21:16
Smagliczka był Maciarenko dla ciebie
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~Piernikowy Czyściec niezalogowany
9 kwietnia 2021r. o 21:20
"Przed startem z Symferopola, około godz. 15.30 czasu warszawskiego, dowódca 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego

odebrał telefon od pana Macieja Łopińskiego szefa Gabinetu Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej,

który przekazał polecenie prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej

dotyczące zmiany planowanej trasy dalszego lotu i realizacji lotu do Tbilisi."
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~Złotawobrązowy Mikołajek niezalogowany
9 kwietnia 2021r. o 21:22
Jutro Pisiory będą ziały nienawiścią na prawdę.
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
235
ladaco
9 kwietnia 2021r. o 21:27
Ostatnio media takie jak Onet czy TVN działają przeciwskutecznie. Wrzutka z telefonem PAD obróciła się przeciwko nim, a rozdygotany, nerwowy Tusk, też zaufania nie wzbudza, delikatnie mówiąc. Jakaś nerwówka tam jest.
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~Piernikowy Czyściec niezalogowany
9 kwietnia 2021r. o 21:28
"prezydent wszedł do kabiny pilotów.

Wtedy padło pytanie, czy wiem, kto jest zwierzchnikiem sił zbrojnych.

Odpowiedziałem:

"Tak, wiem, panie prezydencie".

Na co prezydent:

"W takim razie polecam wykonać lot do Tbilisi".


Po ponownym przeanalizowaniu sytuacji Pietruczuk odmówił po raz kolejny lądowania w Tbilisi."

-ku pamięci!
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~~Rudozłoty Floks niezalogowany
9 kwietnia 2021r. o 21:34
ladaco napisał(a): Ostatnio media takie jak Onet czy TVN działają przeciwskutecznie. Wrzutka z telefonem PAD obróciła się przeciwko nim, a rozdygotany, nerwowy Tusk, też zaufania nie wzbudza, delikatnie mówiąc. Jakaś nerwówka tam jest.

Już nie mogę się doczekać kiedy się ...y pozagryzają o koryto .Tylko pytanie kto będzie chciał tą Sodomą rządzić .

Zastosowana autokorekta

Zgłoś do moderacji Odpowiedz
Wypowiedz się:
Jeśli zostawisz to pole puste przypiszemy Ci losową ksywę.
Publikacja czyichś danych osobowych bez zezwolenia czy użycie zwrotów obraźliwych podlega odpowiedzialności karnej i będzie skutkować przekazaniem danych publikującego organom ścigania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Bolec.Info nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i wypowiedzi, a osoba zamieszczająca wypowiedź może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i cywilną. Bolec.Info zastrzega sobie prawo do moderowania wszystkich opublikowanych wypowiedzi, jednak nie bierze na siebie takiego obowiązku. Pamiętaj, że dodając zdjęcie deklarujesz, że jesteś jego autorem i przekazujesz Wydawcy Bolec.Info prawa do jego publikacji i udostępniania. Umieszczając cudze zdjęcia możesz złamać prawo autorskie. Bolec.Info nie ponosi odpowiedzialności za publikowane zdjęcia.
REKLAMAEfekt-Okna zaprasza
REKLAMA Orange zaprasza