MX napisał(a): W benzynie + gaz musisz wymieniać częściej świece, kable (gaz wymaga mocnej iskry, nadwyręża układ WN), też się psują zawory recyrkulacji spalin, padają drogie sondy od wysokiej temperatury, częściej wymienia się tłumik, płaci się 1,7x drożej przegląd i zmienia butlę co 5 lat.
koszt świec i kabli 100zł wymiana co 60 tyś.
częściej wymienia się tłumik? a to ciekawe...
przegląd jest droższy o ok 70zł na rok
butla ma ważność na 15lat a nie na 5lat.
nawet jeżeli zakupisz nowy tłumik końcowy ok 200zł i sondę tak jak w moim przypadku do golfa IV sonda kosztuje 200zł to podliczając koszty instalacja LPG jest korzystniejsza
a teraz mi powiedz że w dieslu nie musisz mieć mocnej iskry i dobrego kopa z akumulatora... opisz jakie są koszty regeneracji turbosprężarki (ok. 600zł) lub wtrysków (w zależności jaki diesel 300-1000zł) nie mówiąc o dwumasie (przykładowo do passata B6 koszt 2tyś.)