misiekELF napisał(a): (...)
Jeszcze kilka lat temu męczyłam się z kodem html żeby postawić stronkę internetową, teraz 10-latek robi "klik" w obrazek i ma. Ale czy to znaczy że jest mądrzejszy...?
Czy postawiłby tą stronkę gdyby nie kreator gotowca? Czy poradziłby sobie na wycieczce w nieznanym sobie miejscu bez gps-a...?
To oczywiście jest nasza wina - rodziców, nauczycieli, którzy uczymy dzieci niemyślenia. Chociaż tak jak napisał anonim - są wyjątki.
To jest argumentacja, z ktora nie moge sie zgodzic.
Po prostu dzisiaj ten nastolatek korzysta z innych narzedzi. Ty musiales dlugimi godzinami klepac prosty kod, ktory dzisiejszy gimnazjalista - dzieki umiejetnosci korzystania z narzedzi - stworzy w 5 sekund. I to wcale nic zlego. Po prostu moze sie zajac czyms, na co Ty juz czasu nie miales.
Idac Twoim tokiem rozumowania moglbym powiedziec, ze kiedys rolnik nie mial traktora czy kombajnu. Recznie rozsiewal, recznie kosil, recznie orał. I taki rolnik moglby powiedz: a co ten mlody wie o uprawie, gdyby nie mial kombajnu to czy by potrafil zaorgac?
Pewnie by nie potrafil, ale nie musi, bo ma kombajn i zamiast tracic energie na orke moze zajac sie np. optymalizacja produkcji. Jest krok do przodu.
I tak samo sa do przodu dzisiejsi gimnazjalisci :)
Pozdr,
emem